De Gili eilanden! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu De Gili eilanden! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu

De Gili eilanden!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

16 Mei 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Hoi iedereen,

Het is inmiddels al een tijdje geleden dat we iets via deze blog hebben laten horen. De grootste reden is eigenlijk dat we niet zo bijzonder veel meemaken hier en dat was de bedoeling ook.

De Gili eilanden zijn 3 tropische eilandjes met hagelwitte stranden en een kristalheldere oceaan er om heen. Wij zitten op Gili Trawangan, het grootste en meest toeristische eiland. Je kunt dit vergelijken met een Chersonissos, Sunny Beach of Iloret de Mar in het klein. Het is één drukke boulevard waar alle restaurantjes en kroegen zitten en bijna alles is in de open lucht met alleen een dak er op.

Het is hier echt bloedheet, je zweet de hele dag door! Gelukkig hebben we een mooi groot privé zwembad en is de oceaan op 10 minuten fietsen. De eilanden horen bij Lombok en zijn Moslim eilanden. Elke ochtend om 5 uur komt er keihard gekrijs uit de moskee. Echt vreselijk en het gaat lang door. Inmiddels maar oordoppen in gedaan.

De heenreis van Bali naar Gili was vervelend. Het duurde veel langer dan verwacht, het handvat van mijn koffer ging kapot en toen we aankwamen bij onze villa leek het nauwelijks op hetgeen we geboekt hadden. Het was echt klein. Na wat geklaag zijn we overgezet naar een andere villa die ze voor dezelfde prijs verhuren. Deze was echter 2 a 3 keer zo groot. Dus inmiddels zijn we tevreden met onze villa haha.

De volgende dag hebben we niets gedaan behalve aan het strand liggen en in de oceaan zwemmen. Het water in de oceaan is rond de 30 graden dus het is heerlijk!

Op 14-5 hebben we een snorkeltocht rond de gili eilanden gedaan. Met een boot werden we van eiland naar eiland gebracht. Het onderwater leven is hier prachtig. In alle kleuren en maten zie je ze.
Gisteren ben ik begonnen met een duikcursus en heb besloten dat ik hier mijn Padi (duikcertificaat) ga halen. Hiermee mag ik bij volgende duiken veel goedkoper en langer duiken en mag ik tot 18 meter diepte (nu 12 meter).

Tijdens mijn 1e duik zag ik al murenes, clownfishes (Finding Nemo!) en nog veel meer. Vandaag doken we midden tussen de zeeschildpadden. Wat een fantastisch mooie en grote beesten. Samantha was de eerste dag lekker aan het snorkelen en vandaag lag ze lekker aan het strand te wachten tot ik weer boven kwam. Morgen hoor ik of ik het theoriegedeelte heb gehaald en zijn de laatste 2 duiken. Hopelijk gaan we naar Shark Point en zien we echte haaien!

Gisteravond hebben we Max Verstappen de Grand Prix van Spanje zien winnen vanuit een restaurant. Wat fantastisch. Vanavond hoop ik dat Eagles een ronde verder komt!

Hierna hebben we nog 2 dagen om te relaxen, te zonnen, zwemmen en van het eiland genieten. De 19e gaan we weer terug naar Bali voor de laatste 3 nachten in Kuta. Ik hoop dan nog een verhaal te kunnen schrijven!

Vanwege een slechte Wifi verbinding kost het waarschijnlijk uren om foto's te uploaden. Dit proberen we later te doen. Sorry!

Groetjes,

Michael en Samantha

• 16 Mei 2016 - 15:25

Paps En Mams:

eindelijk weer een blog ,fijn dat jullie de reis overleefd hebben en gelukkig ook een mooiere villa hebben .
    leuk dat Michael zijn padi wil gaan halen en goed te horen dat jullie het fijn hebben en hopen gauw de vast en zeker mooie foto,s te zien

• 16 Mei 2016 - 16:48

Carolien:

Lekker toch niets doen alleen genieten van elkaar en zon zee en lekker eten.
    Leuk je padi halen, onderwater leven bekijken. Moet je elk jaar wel Duiken om deze geldig te houden maar dat is een mooie reden om vaker op vakantie te gaan naar mooie duik
    gebieden . Geniet er nog van xxx ons

• 17 Mei 2016 - 00:58

Michael:

Hoi Carolien,

De Padi is voor eeuwig geldig. Alleen wordt er inderdaad vaak wel dood duikscholen gevraagd of je een korte opfriscursus wil doen. Maar dit is vaak kort en goedkoop.

Gr. Michael

• 17 Mei 2016 - 21:58

Frida Beumer:

hallo jongelui,
    Michael gefeliciteerd met je duikdiploma. dat heb je er toch maar weer even bij.Hoe gaat het nu de wittebroodsweken voorbij zijn. En maak ook eens foto's van jullie eten.
    geniet nog maar lekke,ik sta zo weer op Schiphol om jullie af te halen. Groetjes en knuffel voor allebei Mams

• 18 Mei 2016 - 18:14

Marjan:

Hi lief bruidspaar,

Leuk om jullie belevenissen te lezen!! Wat een andere wereld is het door!! Nog even genieten van elkaar en Indonesië! Xx

Tante M.

• 19 Mei 2016 - 11:04

Hetty:

Prachtig verslag weer
    Wat een mooie reis
    En heel leuk om te volgen,nog een paar lekkere dagen en dan home sweet home