De eerste 2 dagen! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

03 Mei 2016 | Indonesië, Ubud

Hallo iedereen,

Na een fantastische en onvergetelijke bruiloft en een dag rust die we zeker nodig hadden, zijn we na 19 uur reizen inmiddels veilig geland op Bali.
We hadden na 11 uur vliegen een tussenstop in Hong Kong. Helaas hebben we niets van de stad gezien, maar het was ook erg leuk om op een vliegveld in een land als Hong Kong rond te lopen.

Vervolgens kwamen we met ongeveer 30 minuten vertraging aan op Denpasar, de hoofdstad van Bali. Voordat we onze koffers hadden en in de taxi zaten was het al 17.30 ( 6 uur met Nederland). Rond 19.00 kwamen we aan bij ons hotel in Ubud.

We hadden een hele mooie kamer geboekt, maar we hadden al gehoord dat er nieuwe villa's tussen de rijstvelden waren gebouwd op - 10 minuten van de hoofdlocatie. We hebben daarom maar gevraagd om een upgrade naar de villa en dat was goed!

Aangezien het al donker was toen we aankwamen, hebben we weinig kunnen zien van de omgeving. We waren gesloopt en zijn zo snel mogelijk gaan slapen. De ochtend er na maakte alles goed, want we zitten letterlijk midden tussen de rijstvelden. Waar je ook kijkt is het groen en zijn er palmbomen. Het is echt prachtig.

We zijn vanmorgen na het ontbijt, die we op ons eigen terras opeten, naar het centrum van Ubud gegaan. het is een drukke, groen stadje met veel marktjes, tempels en restaurants. Daar hebben we eerst wat geshopt op de markt en wezen lunchen. Vervolgens zijn we met een gids gaan praten om de eerste dagtour te bespreken. Het was ontzettend warm vanmiddag en volgens onszelf hadden we wel wat verkoeling verdiend. We zijn daarom de middag aan ons zwembad gaan liggen. Uiteindelijk werd de lucht wat koeler en kwam er een onweersbui opzetten. Gelukkig was het bijna etenstijd en zijn we ons gaan klaarmaken.

In het centrum van Ubud hebben we vervolgens gegeten bij restaurant de three monkeys. Eenn mooi restaurant waar je uitkijkt over rijstvelden en natuur.

Voor de komende 2 dagen staan er 2 dagtours op de planning. Morgen gaan we naar de Bali Zoo, een vogel en reptielenpark, gaan we diverse tempels bezoeken en gaan we een van Bali's bekendste dansvoorstellingen bijwonen. Hier zal ik morgen of overmorgen een update over sturen.

Het is hier echt fantastisch en we kunnen niet wachten op de eerste tours. De temperatuur is hier gemiddeld 32 graden overdag en 26 graden in de nacht. Morgen verhuizen we trouwens naar een andere villa. Die zit direct aan het zwembad en heeft precies hetzelfde uitzicht! Dit was aangeboden door het hotel, omdat we hier zo lang blijven (9 nachten).

Bij het kopje foto's hebben we wat nieuwe foto's toegevoegd.

Groetjes, Michael

• 03 Mei 2016 - 18:17

Hedwig:

Één woord: Jaloers!!

Prachtig uitzicht lekker genieten! Het is jullie gegund

• 03 Mei 2016 - 19:12

Paps En Mams:

het ziet er prachtig uit en we weten zeker dat jullie het daar heerlijk zullen hebben nog heel veel plezier en we zijn benieuwd naar het volgende verslag en foto's natuurlijk
    groetjes paps en mams

• 03 Mei 2016 - 21:03

Tjoek:

Mooi hoor!
    Wel voldoende foto's maken, dan hebben wij ook nog wat te smullen :-)))

Groetjes!

• 04 Mei 2016 - 10:44

Sylvia:

Wauw wat mooi!

Geniet er van en ik ben benieuwd naar het volgende verslag!

Xx Sylvia

• 04 Mei 2016 - 22:57

Oma En Bert.:

Wat een mooi verslag ga zo door.Leuk om te lezen en ik voel de warmte weer.
    Toen wij er zijn geweest,genieten maar.