Crematieceremonie & de laatste tour vanuit Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu Crematieceremonie & de laatste tour vanuit Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu

Crematieceremonie & de laatste tour vanuit Ubud

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

10 Mei 2016 | Indonesië, Ubud

Hoi iedereen,

Hier is de laatste blog van ons verblijf in het centrum van Bali (Ubud). Vandaag is alweer onze laatste volle dag in Ubud aangezien we morgen in de ochtend naar Gili Trawangan gaan en waar onze volgende villa staat te wachten.

De afgelopen dagen hebben we niet stil gezeten. Zondag 8-5 zijn we getuige geweest van een unieke crematieceremonie. De koning van Ubud is ongeveer een maand geleden overleden en vandaag werd hij gecremeerd. Er zijn tijdens ons verblijf hier een aantal grote standbeelden gemaakt van o.a hout en bamboe die in de optocht voor deze ceremonie werden gedragen door de mensen uit het dorp. Het was ontzettend druk en eigenlijk ook wel een beetje gevaarlijk. Met een noodgang renden ze met het gevaarte door de straten. Veel mensen moesten op het laatste moment aan de kant springen om niet geraakt te worden. Ze kennen hier blijkbaar geen dranghekken haha.

Na de ceremonie hebben we de middag nog genoten aan het zwembad en verder op het diner na niets meer gedaan.

Gisteren was onze laatste tourdag op Bali. We zijn begonnen met een bezoek aan de Taman Ayun Tempel. Dit is een mooie tempel die alleen bedoeld is voor de koninklijke familie uit dat dorp. Na dit bezoek zijn we doorgegaan naar de grootste rijstvelden van Bali in Jatiluwih en hier hebben we een korte tocht gemaakt.

Na de lunch stond de volgende tempel op de planning. Na een kilometer lang op de meest slechte weg van Bali te hebben gereden (je ging echt alle kanten op) kwamen we midden in de jungle aan bij de Batukaru tempel. Eén van de mooiste tempels van Bali.

Na deze tempel zijn we naar het vlinderpark in Penebel geweest. Hier loop je door een grote kooi vol met vlinders. We zijn hier ook op de foto geweest met wandelende bladeren, wandelende takken en de grootste motten die er zijn. Dit zijn de keizersmotten.

De dag hebben we afgesloten bij Eén van de meest bezochte tempels door toeristen in Bali. De Tanah Lot tempel. Bij vloed staat deze tempel op een eilandje omringt door de oceaan. Wij konden nog net op het strand lopen. Hier moesten we uiteraard weer op de foto met toeristen van het eiland Surabaya. We beginnen er aan de te wennen.

Vanmorgen hebben we trouwens onze 1e malariatabletten ingenomen. Hopelijk krijgen we geen last van bijwerkingen. Vandaag gaan we onze koffers inpakken en gaan we nog uiteten in Ubud om dit gedeelte van de reis af te sluiten. Morgen met de Speedboot naar de Gili eilanden! We zijn erg benieuwd of we het daar net zo goed gaan hebben als hier. Pajar House Ubud is echt een goed hotel.

Groetjes,

Michael & Samantha

• 10 Mei 2016 - 12:21

Paps En Mams:

Weer heel wat meegemaakt........ idd hopen op niet te veel bijwerkingen en heel veel plezier op de Gili eilanden XXX

• 10 Mei 2016 - 17:53

Lugtenbergsr@gmail.com:

Daar merk je echt niets van,na een hele lange tijd geslikt te hebben heeft het invloed.
    Wat bijzonder een crematie,je hebben toch wel het maximum van Bali bekeken.
    Hoop dat Gili eilanden ook aan de wensen voldoen,gr.Bert en oma(Madeira)nu.

• 12 Mei 2016 - 00:39

Frida Beumer:

Hallo Jongelui,wat een belevenissen weer.zijn jullie intussen goed aangekomen op Gili en wat staat daar op het programma?
    Hier nog steeds mooi weer.
    groetjes Mams Beumer