Monkey Forest & de olifanten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu Monkey Forest & de olifanten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Wolters - WaarBenJij.nu

Monkey Forest & de olifanten

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

07 Mei 2016 | Indonesië, Ubud

Hoi iedereen,

Daar zijn we weer. Toevallig weer 2 dagen verder. Zoals gezegd, zijn we 6-5 naar Monkey forest geweest. Dit is een tempel en een jungle vol met apen. En ze zijn erg nieuwsgierig! Samantha liep heel onschuldig met een flesje water door het park. Net 10 meter na de ingang zat er al een aap op haar schouder die het flesje afpakte. Die was ze dus kwijt. Aan het einde van het park moest ik het meemaken. Een aap sprong op mijn schouder en ging opzoek naar vlooien op mijn hoofd. Als het goed is heeft hij niets gevonden. Hij blijf wel erg lang zitten…

Na Monkey Forest zijn we wezen lunchen en vervolgens hebben we de hele middag aan het zwembad gelegen die we alleen moesten delen met een gezinnetje uit Nieuw Zeeland.

Aan het begin van de avond zijn we met de hoteltaxi naar Ubud centrum gegaan om de zogenaamde Ketchap dans bij te wonen. Dit is een verhaal vergelijkbaar met Romeo en Julia, maar dan volledig in Balinese stijl. Met grappige maskers en traditionele kleding.

De avond hebben we afgesloten met een diner bij Casa Luna.

Vandaag 7-5 hadden we weer een volledige dagtour op de planning staan. We begonnen bij het Elephant Safari Park. Hier hebben we de olifanten gevoerd, geaaid en mochten we er mee op de foto. Je staat letterlijk tegen de olifant aan. Bali heeft zelf geen olifanten dus de olifanten zijn “gered” tegen stroperij uit Sumatra. Na het bekijken van een show waarin de olifanten met een hoepel zwaaien en met een bal gooien, mochten we een ritje gaan maken op olifant Patti. Het voelt heel anders aan dan rijden op een paard of kameel want je gaat alle kanten op. Je kunt zien dat ze de olifanten goed verzorgen. Het was een erg leuke ervaring en vooral Samantha is heel erg blij gemaakt!

Na deze ervaring zijn we gaan lunchen en gingen we naar de Nunu waterval. Dit is een waterval van ongeveer 40 meter hoog en zit midden tussen de jungle. Helaas moest je wel een miljoen (lichtelijk overdreven) treden naar beneden en, nog erger, ook weer naar boven. Daarnaast hadden we vandaag geen geluk met het weer. Bij aankomst bij de waterval brak de hemel los en kwam er een flinke tropische bui over. Lekker warme regen en erg verkoelend, maar naar 30 minuten te hebben gescholen, vonden we het wel best.

Helaas viel hierdoor ook het volgende gedeelte van de reis in het water. We hadden het meer Danau Beratan op het programma. Eén van de grootste meren van Bali. Helaas was het door de regen zo mistig geworden dat je weinig zag. Toch gingen we een kijkje nemen en van dichtbij zag het er prachtig uit. We hebben daar ook de meertempel Pura Ulun Danu Bratan bezocht. Een heel mooi plaatje. Ook zagen we daar een Boeddhisten tempel. Het Hindoeïsme en Boeddhisme zijn eigenlijk gelijk, alleen aanbidden ze andere goden. Veel gebruiken komen letterlijk overeen.

Blijkbaar vinden sommige mensen het heel bijzonder om ons te zien. Toeristen vanuit andere Indonesische eilanden hebben ons in Monkey Forest, maar ook vandaag bij het meer al meerdere keren gevraagd om met ze op de foto te gaan. Blijkbaar vinden ze het bijzonder om blanke toeristen te zien. Op hun eigen eilanden komen nauwelijks toeristen. We voelen ons nu net als de “echte” Michael & Samantha.

Hierna zijn we terug gegaan naar Ubud voor het diner en liggen we nu met de benen omhoog op ons terrasje.

Helaas zijn er wat problemen met het overzetten van foto's vanaf de mobieltjes naar de laptop & is onze camera beslagen door temperatuurverschillen. Hierdoor kunnen we nu niet zoveel foto's uploaden. Hopelijk lost dit probleem zichzelf op!

Fijne avond iedereen!

• 07 Mei 2016 - 17:18

Carolien:

Haha, die ondeugende apen voor je t weet jatten ze alles wat los en vast zit, leuk om ze echt vrij te zien in natuur hè. En regen ja dat overkomt je dan maar kan pret niet drukken toch.
    De ketchak dans is erg leuk om te zien en horen . Olifanten indrukwekkend mooi. En mooi hotel en uitzicht zeg xx

• 07 Mei 2016 - 21:17

Frida Bumer:

Ik zie het al de liefde met de dolfijnen is over en die voor de olifanten is geboren. Wat en leuke ervaringen en mooie plaatjes. Veel plezier nog. Moeders

• 07 Mei 2016 - 22:49

Lara:

Hahaha Michael, er zijn serieus websites waar wedstrijden worden gehouden. Degene met de meeste "likes" op zijn foto met toeristen kan geld verdienen

• 08 Mei 2016 - 23:18

Paps En Mams:

Prachtig verhaal weer en hebben ook weer genoten van de foto's XXX